V druhé části maratonské etapy ostražitost bude opravdu namístě. Kromě sledování mechaniky a pneumatik obzvlášť, bude muset každý naslouchat i reakcím svého těla. Přejezd do Bolívie s sebou nese i obrovské převýšení kulminující v 4600 m nadmořské výšky, což bude v rychlostní zkoušce nejvyšší zdolaný vrchol v celé dakarské historii. S první pořádnou porcí tratě mimo pistu se mění rejstřík a po technické stránce etapa nabírá na obrátkách stejně jako navigace znesnadněná bolestí hlavy některých kopilotů...
Včerejší a dnešní maratonská etapa jakoby nezanechala na posádce buginy sebemenší náznak únavy či obávané bolesti hlavy z obrovského převýšení. Bugina oběma maratonskými etapami prosvištěla a je vidět, že zkušenosti posádky přinesly výsledky. Závodit 4 500 metrů nad mořem je pro lidi i techniku už opravdu hodně. Rychlostní zkoušku v takové nadmořské výšce oba členové posádky zažili poprvé. V tomto úseku jeli bez zbytečného riskování, ale pořád ve svižném tempu a po sjezdu do menší nadmořské výšky se Pepa Macháček ještě více opřel do pedálu, což jim vyneslo jak v dnešní etapě, tak i v celkovém pořadí 43. pozici. Skvělý výkon!
Buginu si opět převezme do péče mechanik Tomáš Jurenka a připraví ji na zítřejší nejdelší RZ letošního ročníku.