2014
- Josef Macháček pro závadu odstupuje -
- 9. Etapa -
Josef Macháček si užíval 9. etapu za volantem své buggy. Udržoval pozici mezi 30. a 37. příčkou, až do příjezdu do dun, kde nastaly technické potíže. Bohužel došlo k poškození jedné z koncovek v tlakové sekci, která zajišťuje mazání převodovky, a ta se zadřela. V těžkých dunách si Josefa nikdo netroufl zapřáhnout na lano, a tak pro něj musel vyrazit odstoupivší závodní liazka s Jardou Valtrem. Nakonec ale posádku do bivaku dotáhla Australsko - Slovenská Tatra, asistenční kamion českého závodníka Jerieho, jedoucího pod Australskou vlajkou týmu Rallyoz.
Po dojezdu v pozdních večerních hodinách do bivaku bohužel musíme konstatovat že tentokrát posádka Josef Macháček - Vlastimil Tošenovský je opravdu nucena odstupit z letošního ročníku.
- 8. Etapa -
Josef Macháček hodnotí 8. etapu:
,,Zpětně se mi ani nezdá, že jsme tu speciálku odjeli tak rychle, průměrem přes devadesát. Celkově etapa byla opravdu dlouhá a únavná, ale to bylo tím úvodním přesunem přes Andy. Dávali jsme si velký pozor na to, abychom neměli zbytečné defekty od kamenů a pokud jsme se dostali do prachových oblak za někým, hlavně za kamiony, bylo to velmi nepříjemné. Měli jsme asi tři krizové momenty, kdy hrozilo převrácení vozu, snad to bude dobře zachyceno naší GoPro kamerou. Jinak jsme se dostali do cíle v prašném bivaku s prachovou bouří ještě před tím, než do něj stačily dojet naše doprovody ". Výsledné 41. místo v etapě napovídá mnohé o stabilitě nastoleného tempa.
- 7. Etapa -
Josef Macháček zpět v závodě !!!
Dnes již oficiálně zpět v závodě je posádka Josef Macháček - Vlastimil Tošenovský se svojí buggy Optimus. Pořadatelská Jury o dni volna neshledala problém v jejich dalším pokračování v závodě. Dnes ráno odstartují do 7. etapy jako 47.vozidlo. Saltu postihly už o dni volna silné deště, které komplikovaly mechanikům údržbu a opravy. Může to znamenat velké omezení pro jednu z klíčových etap s 525 kilometrů dlouhým speciálem. Množství vody z hor, stejně jako mlhy, při níž nemohou létat pořadatelské vrtulníky, můžou situaci značně zkomplikovat. Více se soutěžící dozví před etapou. Pořadatelé rádi stahují speciály do rozbitých říčních řečišť, která můžou být už plná vody. Speciál je profilem vyměřen do výšky až 4200 metrů nad mořem.
J.Macháček po 7. etapě: ,,Dnešní etapa se nám líbila, byla však velmi rychlá, místy jsme jeli táhlou rychlostí 150 kilometrů v hodině. Nadmořská výška našemu autu problémy nedělala, řidší vzduch jsme na výkonu motoru ani nepoznali. Dál jsme se ale zlepšovali, což mě samozřejmě těší.
Pořadí: 39.místo v etapě a celkové 69. místo.
- 6. Etapa -
O dni volna se vyřeší případ pokračování v závodě u Josefa Macháčka. Ten proti všem předpokladům nakonec dojel do cíle v Tucumánu a mělo se za to, že do dalšího průběhu závodu už nezasáhne. Když však od traťových komisařů závodu obdržel průjezdní kartu do nové etapy, neváhal, nasedl a etapu kvalitně odjel. Pozdních příjezdů do cíle však mají komisaři v náročné první polovině dost, a tak musíme počkat na jejich verdikt, dodatečných penalizací ve všech kategoriích bylo uděleno dost.
,,Osmatřicet hodin v kuse jsme nespali, po ranním dojezdu do bivaku v Saltě jsme skoro ani nevylezli z auta a už jsme jeli na start nové etapy ,, slovy Josefa Macháčka.
Pořadí: 46. místo v etapě a celkové 70. místo.
- 5. Etapa -
Pepa Macháček s buggy MD Optimus vyjel do 5. etapy po povzbudivém vývoji posledních dnů slibně. Na prvním waypointu figuroval na 27.místě. Jenže než se dostal na asfaltovou neutralizační zónu, nabral čtyřhodinové manko a bylo jasné, že situace je vážná. Diagnóza: zadřené ložisko zadního kola. Problém mohla vyřešit pouze výměna potřebného dílu. Z bivaku nevyjel pouze asistenční MAN, ale také asistenční Toyota s M. Pabiškou s potřebným dílem. Josefův stroj se podařilo zprovoznit.
Dnešní pátou etapu pořadatelé po problémech zkrátili. Cíl je dnes na CP1 ve vzdálenosti 429 km od startu.! Aktuální info z trati ! Posádka Josef Macháček - Vlastimil Tošenovský bojuje na trati nejen s její záludností, ale také se zadíráním zadního kola buggy Optimus.
- 4. Etapa -
Josef Macháček při seznamovacím Dakaru za volantem buggy chytá dech a jak říká, začíná své buggy věřit. Po infarktovém průběhu první etapy, kdy mu odešel alternátor a musel během měřeného závodu vyměnit pět baterií a po níž startoval až z předposledního místa, dojel v dnešní etapě na 45. místě. Plní si tak svůj taktický plán, který si určil před soutěží, dojíždět etapy bez dalších výpadků a postupně stoupat pořadím.
- 3. Etapa -
Josef Macháček dnešní etapu dokončil na 47.místě se ztrátou 56 minut na vítěze dne Naniho Romu na Mini. V celkovém pořadí se posunul na 80. místo a v kategorii Buggy T1class3 ( benzínových 2 wheel drive Buggy ) je na 13. pozici.
- 2. Etapa -
Po nedělních peripetiích s alternátorem se představila buggy MD Optimus Josefa Macháčka v mnohem lepším světle. Josef Macháček sice nabral penalizace, ale v těžké konkurenci se dokázal probojovat na 63. příčku. Za vítězným Francouzem Stéphane Peterhanselem dojel v prestižní kategorii automobilů o 3:13:18 později a celkově uzavírá první stovku výsledkové listiny .
- 1. Etapa -
S technickými problémy se potýká dvojice Josef Macháček - Vlastimil Tošenovský. V buggy MD Optimus nepracuje optimálně alternátor a nabírají velkou časovou ztrátu.
Předvečer Startu
Vlastimil Tošenovský a Josef Macháček po úspěšných přejímkách
Klid před bouří, tak jednoduše by se dala popsat atmosféra, jenž panuje v předvečer startu Dakarské rally. Dnes zvládnuté technické přejímky, uložení buggy do Parc-fermé a ráno se jde na ostrý start.
Předání techniky na Dakar 2014 Le-Havre
Se startovním číslem 379 uvídíme Josefa Macháčka na startu letošní Dakarské rallye.
Technika před odjezdem-Sedlčany 2013
Sedlčanské náměstí patřilo v úterý 19.listopadu týmu KM Racing a Josefu Macháčkovi, který zde oficiálně a poprvé pro letošní Dakar představil svoji buggy.
Buggy Josefa Macháčka:
Trubková konstrukce s karbonovými povrchovými díly. Motor - vidlicový šestiválec Nissan 4.0 o maximálním výkonu 300 koní, který je přenášen na zadní kola pomocí převodovky Sadev. Automobil o hmotnosti 1230 kg je vybaven centrálním dohušťováním pneumatik a hydraulickým zvedákem pro případ zapadnutí.
Ladění motoru provádí Ing. Martin Čepek a jeho tým firmy MOTOR excel Tuning kterému taktéž patří Naše poděkování, že stojíme na startu rally Dakar 2014 a za výkon motoru, který dokáže vždy nalézt :-)
Driver - Josef Macháček Co-Driver - Vlastimil Tošenovský