2009
Slavnostní vyhlášení vítěžů Dakar 2009
Přijměte tyto snímky jako poděkování všem, jenž se zde na těchto místech v minulých dnech scházeli, drželi palce a snili sen, sen jménem Rally Dakar. Sen o závodě, o vítězství, sen o muži, jenž má vnitřní sílu, měnit sny ve skutečnost.
Děkujeme Vám !!!
!!! ZDE najdete On-line průjezdy etap závodu Dakar 2009 !!!
V sobotním posledním měřeném úseku Rally DAKAR 2009 před závěrečným nedělním defilé v Buenos Aires Pepča svým druhým místem se ztrátou 8 vteřin navýšil svúj náskok před druhým v celkovém pořadím M.Patronellim a potvrdil tak skutečnost:
!!! Zlatá z Dakaru 2009 - Kategorie Quad !!!
!!! Páté vítězství černé na bílém !!!
Bezprostředně po dojezdu 14. etapa
pozdrav domů!!!
Dnes se Pepčovi podařilo navýšil před sobotní poslední měřenou etapou
náskok v čele průběžného pořadí na dvě hodiny a 20 minut. Dorazil do
cíle druhý a jeho největší konkurent Marcos Patronelli jedouci na stroji
Can-am z Argentiny na něj ztratil skoro půl hodiny.
Josef Macháček - "Podle předpokladu velice, velice těžká etapa. Zvláštní
druh písku s černými kamínky a vůbec mě to nechtělo pouštět kupředu.
Navigačně velmi složité, hlavně ten začátek. Výjezdy a sjezdy, které jsme
dnes absolvovali, bylo opravdu zážitek. Nakonec nám pořadatel připravil
oblíbené hledání GPS bodů. Byla tam dvě obrovská řečiště, která se dala
překonat jen v jednom místě. Dnes jsem také měl dvě situace, kdy jsem
převrátil čtyřkolku a poté jsem opravoval defekt. Můj soupeř jel dnes
velmi dobře, jeho čtyřkolka s nezávisle zavěšenými koly je pro tento
druh trati plné kamení daleko přizpůsobivější a proto také zaslouženě
dnes o více jak 30min.zvítězil. Musí se snažit. Taktika pro poslední etapy
je jet v klidu, tyto budou spíše na rychlých šotolinových pistách, což mi
Etapa vč. speciálu zrušena. Následuje přesun strojů.Neklasifikováno.
Josef Macháček - "Oproti tomu co se předpokládalo, že to bude
etapa velice těžká poušť Atacama, tak se nepotvrdily ani teploty,
ráno byla zima, mlha a jemně mrholilo. Když jsme odstartovali,
tak to bylo přejíždění z jednou těžkého místa na druhé, mezi
kterými byl tak 30km rozestup, což mi stačilo na to, abych
zregeneroval síly a připravil se na další pasáž kamenů, trávy nebo
koryt. Posledních 70 km dun byla překrásná pasáž pro čtyřkolky.
Hlídal jsem si svého soupeře, poté jsem píchnul gumu, on mi trochu
odjel, už jsem si myslel, že ho nedojedu, ale v dunách jsme se zase
potkali. Poté se dokonce držel mé stopy, protože byl konec navigačně
složitý."
Josef Macháček - "Dnešek byla milná představa o prvních dunách.
Prvních sto kilometrů byl prach a ostré kamení, nepříjemné a od vody
vymleté strouhy. V druhé části se střídal písek, kamení a místy s drobný
porost. Jednoduchá charakteristika, dnešní etapa je shodná s tím, co
jsme jeli v Maroku, byli tady hnědé pláně, ostré kamení, typické cesty
a jezdilo se přes poměrně velké balvany. Ohledně techniky mám
největší starost o pneumatiky, v zadním kole jsem jel ještě balónky
a kola hodně vibrovala a kupodivu předek vydržel bez úhony."
Josef Macháček - "Pořadatel překvapil úplně jinou tratí, dneska to byly
vrstevnicové cesty v horách, ideální na čtyřkolku, což je i znát na výsledku.
Obrovsky se to zrychlilo, písek a kamenité cesty, ale na druhou stranu to
bylo mimořádně nebezpečné, z důvodu toho, že byli všude velké srázy
a rokle a všechna nebezpečná místa nebyla napsána v itineráři. Dnešních
300km bylo méně náročné na fyzickou kondici než etapy předešlé.
Techniku jsme dnes hodně pošetřili, ale je to zrádné. Tím jak je plno
zatáček vpravo a vlevo, tak u čtyřkolek trpí zadní osa a kyvná vidlice.
Musím to zkontrolovat, protože tam může být nějaká záludnost,
která nestartuje mechanismus závady a poté v těch těžkých etapách
které přijdou by mohl být problém. Jinak 2,5 hodiny náskoku takhle
daleko od cíle vůbec nic neznamená, pamatuji i větší náskoky, které
poté jezdci ztratily, protože jsou čtyřkolky náročné na pneumatiky.
Já již pomalu upouštím od balónků v pneumatikách, protože hodně
vibrují kola a ničí techniku. Jsem na tom stejně jako ostatní ve
startovním poli, pokud by došlo k proříznutí pneumatiky, tak by byly
velké komplikace."
,,Odpočinkový den,, Valparaiso - který se nesl v duchu příprav
na následující etapy Dakaru 2009
Josef Macháček - "V etapě jsem chtěl postupně opět snížit náskok
soupeřů. Je pravda, že se mi je dařilo provokovat, ale že to tak
přeženou a úplně zbytečně havarují, to bych do tak zkušených
závodníků neřekl. Škoda pro napětí a závod v kategorii čtyřkolek, ale
rozhodně není co slavit. Jsme teprve v polovině závodu!!! Pořadatel opět
připravil písek a prach, takže bylo možná lepší startovat ve tmě, tam
se dá alespo�? očekávat, že nic neuvidíte. Čeká nás velmi náročná pasáž
závodu, takže připravím společně s týmem v KM Racing techniku a
trošku naberu sílu v dni volna.".
Josef Macháček - "Bylo dobře, že se dnešní etapa zkrátila. Startovní
pole se trochu uklidnilo. Prvních 75km bylo náročné, duny a písek s
nepříjemnou tvrdou trávou. Písek je jiného typu než v Africe, zde je
smíchán s hlínou a po dešti se zhutní. Druhá část již bylo po rychlých
pistách. Muselo se dávat ale pozor, protože to byla náhradní trasa a
road book nebyl zcela perfektně připraven a bylo dlouhá spojovačka."
Josef Macháček - "Dalo by se říci, že jsem nic složitějšího jako dnes
ještě nejel. Těžké písečné duny, prach a kamení, mi nedovolili příliš
riskovat. Ještě nejsme ani v polovině závodu a mám obavu o dostatek
pneumatik. Jinak byla dnešní etapa hodně svým profilem zajímavá,
strmé výjezdy, klasická step, písek a duny, celkově i přes svou
náročnost, se mi dnes etapa líbila".
Josef Macháček jede bez technických problémů a drží si na dohled čelo
kategorie Quad.
Konkurence: Christophe Declerck - 4x vítěz Rallye Optic 2000 Tunis
2x vítěz Rallye Orpi Marocco
Joan Manuel González ,,Pedrega,,- vítěz Rallye Dakar 2006
Josef Macháček - "Dnešní rychlá etapa byla o odvaze, kam až umí
zajít závodník se svojí technikou. Jelikož je moje Yamaha schopna jet
až 150 km/hod., tak mi to dnešní vítězství umožnila. Musím ale pro
další etapy změnit taktiku, aby mi vydržely pneumatiky, protože mne
dnešní etapa stála obě zadní gumy".
Josef Macháček- "Držel jsem se raději s plynem zpátky, protože cestou
jsem potkal spousty havarovaných motorek, tahle etapa ještě o ničem
nerozhoduje a nechtěl jsem stejně jako kluci s týmu udělat nějakou
navigační chybu, což u některých závodníků, které jsem viděl bloudit
byl zásadní problém. Technika je v pořádku a i já se cítím v pohodě".
Josef Macháček - "Dle předpokladu jsem věděl, že se budu muset
probíjet přes motorkáře a že mě budou dojíždět auta. Volil jsem
bezpečné tempo. Trať byla vzhledem k velké prašnosti velmi
nebezpečná".
----------- Slavnostní start - Dakar 2009 ----------------
------------- Parc Fermé - Dakar 2009 ------------------
Zapečetěné parkoviště s povoleným vstupem 20 min.před
startem letošního Dakaru.
----------- Vstup do Parc Fermé - Dakar 2009 ------------
------ Administrativní přejímky před startem Dakaru -------
----------- Startovní listina kategorie QUAD --------------
Nazbrojená konkurence letošního DAKARU !!!
----------- Technické přejímky v Le Havre ---------------
------- Dakar 2009 - příprava , stavba quadu ------------
Stavbou nového quadu Yamaha Raptor Special, který pojede
v Českém závodním KM Racing teamu pod vedením p. Kubíčka
s materiálním zajištěním YAMAHY MOTOR CZECH p. Kouckého,
tak takhle přesně začíná kolotoč příprav, na letošní ročník Dakaru,
jenž se bude pro letošek odehrávat v jižní Americe.
------ Stavba nového quadu YAMAHA RAPTOR SPECIAL -----